|
|
Nawigacja |
|
|
|
Witamy |
|
|
|
klasa III |
|
|
1.04.2020 – 3.04.2020
1.04.2020
Temat dnia: Ba¶niowy ¶wiat.
Edukacja polonistyczna
1. Przeczytajcie z jakich elementów sk³ada siê zaproszenie ( zadanie 1 na stronie 56 w zeszycie æwiczeñ).
2. Napiszcie zaproszenie na koncert muzykantów z Bremy (dok³adnie przeczytajcie polecenie na stronie podanej powy¿ej).
To zadanie bêdzie podlega³o ocenie.
Edukacja matematyczna
1. Proszê w dalszym ci±gu æwiczyæ umiejêtno¶æ wykonywania obliczeñ wed³ug podanego wzoru. Zróbcie proszê zadanie 2 na stronie 33 w zeszycie æwiczeñ.
2. Kolejne zadanie dla Was to powtórka zapisu liczb cyfrowo, korzystaj±c ze s³ownego zapisu podanych liczb ( zadanie 1 strona 34 zeszyt æwiczeñ ) i odwrotnie ( zadanie 2 na stronie 34 w zeszycie æwiczeñ).
INFORMACJA:
Jakub, Sandra, Paula wykonuj± wszystkie podane zadania, Julia i El¿bieta wykonuj± zadanie z edukacji polonistycznej oraz z edukacji matematycznej zadanie 1 i 2 na stronie 34 w zeszycie æwiczeñ).
2.04.2020r.
Temat dnia: Nasze marzenia.
Edukacja polonistyczna
1. Jeszcze raz przeczytajcie wiersz pt. Marzenie i narysujcie w zeszycie przedmiotowym swoje marzenie i podpiszcie: Moim marzeniem jest…
2. Zróbcie proszê zadanie 2 i 3 na stronie 60 w zeszycie æwiczeñ.
Edukacja techniczna
1. Proszê o wykonanie jednej z poni¿szych prac:
a/ baranek wielkanocny z patyczków higienicznych (patyczki do uszu) i klamerek do bielizny.
b/ stroik wielkanocny (zasiana rze¿ucha lub owies + dekoracja wg w³asnego pomys³u) (wysy³amy zdjêcie do nastêpnej ¶rody lub czwartku).
Praca bêdzie podlegaæ ocenie.
INFORMACJA:
Wskazane zadania wykonuj± wszyscy uczniowie.
3.04.2020r.
Temat dnia: Lepszy ¶wiat.
Edukacja polonistyczna
1. Wpiszcie do zeszytu przedmiotowego notatkê dotycz±c± ba¶ni i napiszcie tytu³y znanych ba¶ni.
Ba¶ñ – utwór narracyjny o tre¶ci fantastycznej, którego fabu³a przedstawia dzieje bohaterów swobodnie przekraczaj±cych granice miêdzy ¶wiatem realistycznym, a fantastycznym, rz±dzonym przez si³y nadnaturalne.
Przyk³ady ba¶ni:
-
-
-
-
-
2. Zróbcie proszê zadanie 1 na stronie 58 w zeszycie æwiczeñ.
Edukacja matematyczna
1. Proszê rozwi±¿cie zadania z tre¶ci± – zadanie 3 na stronie 34 i zadanie 1 na stronie 35 w zeszycie æwiczeñ.
INFORMACJA
Jakub, Sandra i Paula robi± wszystkie zadania, Julia i El¿bieta robi± zadania z edukacji polonistycznej oraz z edukacji matematycznej - zadanie 2 na stronie 35 w zeszycie æwiczeñ.
......................................................................................................................................................
25.03.2020r. – 31.03.2020r.
25.03.2020
Temat dnia: Ró¿ne czasy gramatyczne
1. Proszê w zeszycie do edukacji polonistycznej napisaæ datê dzisiejsz±, wczorajsz± i jutrzejsz±
24.03.2020 25.03.2020 26.03.2020
(wczoraj) (dzi¶) (jutro)
Pod ka¿d± datê proszê napiszcie, co robili¶cie wczoraj, co robicie dzi¶ i co bêdziecie robiæ jutro.
2. Przerysuj podan± tabelê do zeszytu i podane po lewej stronie czasowniki, napisz w odpowiednim czasie.
Czasownik Czas przesz³y Czas tera¼niejszy Czas przysz³y
siedzê
kolorujê
skaczê
gotujê
3. Przesy³am Wam tre¶æ wiersza Jana Brzechwy pt. Wrona i ser, proszê o wypisanie z wiersza czasowników, pojawiaj±cych siê w ró¿nych czasach. Proszê obok czasownika napisaæ jaki to jest czas (przesz³y, tera¼niejszy czy przysz³y).
WRONA I SER
„Niech mi ka¿dy powie szczerze,
Sk±d siê wziê³y dziury w serze?”
Indyk odrzek³: „Ja w³a¶ciwie
Sam siê temu bardzo dziwiê”.
Kogut zapia³ z galanteri±:
„Kto by te¿ bra³ ser na serio?”
Owca sta³a zadumana:
„Pójdê, spytam siê barana”.
Koñ odezwa³ siê najpro¶ciej:
„Moja rzecz to dziury w mo¶cie”.
Pies obw±cha³ ser dok³adnie:
„Czujê kota: on tu kradnie!”
Kot udaj±c, ¿e nie s³yszy,
Miaukn±³: „Dziury robi± myszy”.
Przylecia³a wreszcie wrona:
„Sprawa bêdzie wyja¶niona,
Próbê dziur natychmiast zrobiê,
Bo mam ¶wietne czucie w dziobie”.
Bada dziury jak nale¿y,
Ka¿d± dziurê w serze mierzy,
Ka¿d± zg³êbia i przebiera -
A gdzie ser jest? Nie ma sera!
Indyk zsinia³, owca zblad³a:
„Gwa³tu! Wrona ser nam zjad³a!”
Na to wrona na nich z góry:
„Wam chodzi³o wszak o dziury.
Wprawdzie ser zu¿y³am ca³y,
Ale dziury pozosta³y!
Bo gdy badam, nic nie gadam,
I co trzeba zje¶æ, to zjadam.
Trudno. Nikt dzi¶ nie docenia
Prawdziwego po¶wiêcenia!”
Po czym wrona, jak to ona,
Posz³a sobie obra¿ona.
4. Napiszcie 5 dowolnych czasowników w ka¿dym czasie.
Proszê o przes³anie zdjêcia zrobionych zadañ w zeszycie na naszego e-maila klasowego. Ka¿da praca bêdzie oceniona.
Edukacja matematyczna
1. Korzystaj±c z podanych cyfr : 7, 0, 9, 5, zapisz liczby zgodne z poleceniem:
a/ dowolna liczba trzycyfrowa,
b/ dowolna liczba dwucyfrowa z cyfr± jedno¶ci wiêksz± ni¿ 5,
c/ dowolna liczba trzycyfrowa, której liczba setek jest wiêksza od 7.
2. Korzystaj±c z podanych cyfr: 2,4,6,8, zapisz liczby zgodne z poleceniem:
a/ piêæ liczb dwucyfrowych,
b/ trzy liczby dwucyfrowe wiêksze od 20,
c/ cztery liczby dwucyfrowe mniejsze od 60,
d/ piêæ liczb trzycyfrowych,
e/ trzy liczby trzycyfrowe wiêksze od 428,
f/ cztery liczby trzycyfrowe mniejsze od 684,
g/ dwie liczby trzycyfrowe, w których liczba dziesi±tek jest wiêksza od liczby setek,
h/ dwie liczby dwucyfrowe, w których liczba jedno¶ci jest wiêksza od liczby dziesi±tek.
Podane zadania, proszê wykonaæ w zeszycie do edukacji matematycznej, pó¼niej proszê o przes³anie zdjêcia na adres e-mailowy.
W zeszycie æwiczeñ proszê o wykonanie zadañ: 5, 6, 7, 8 na stronie 31.
INFORMACJA:
Jakub, Sandra i Paula wykonuj± wszystkie zadania dotycz±ce edukacji polonistycznej oraz matematycznej, natomiast Julia i El¿bieta robi± zadania z edukacji polonistycznej,
a z edukacji matematycznej zadanie 1, zadanie 2, zeszyt æwiczeñ ( zadanie 6 i zadanie 7 ).
26.03.2020
Temat dnia: Znaki interpunkcyjne
Edukacja polonistyczna
1. Zastanówcie siê jakie znacie znaki interpunkcyjne i po co ich u¿ywamy.
2. Przeczytajcie informacje w materiale przes³anym na pocztê w za³±czniku.
3.Zapiszcie w zeszycie jedno zdanie oznajmuj±ce, jedno zdanie pytaj±ce i jedno zdanie rozkazuj±ce i wykorzystaniem znaków interpunkcyjnych.
4. Zróbcie zadania w zeszycie æwiczeñ (zadanie 1, 2, 4 strona 50-51).
5. Proszê poprawiæ poni¿szy tekst, wstawiaj±c odpowiednie znaki interpunkcyjne, wielk± lub ma³± literê. Poprawiony tekst wpiszcie do zeszytu.
witajcie? dzisiaj Id±c do domu wst±pi³am do sklepu mleczarskiego, Kupi³em smaczny ser z dziurami. Lubicie sery! Ja te¿, Przyniosê go do szko³y? Zróbcie z niego! Ciekawe serowe fantazje. Smacznego.
6. Proszê wstawiæ w tek¶cie znaki interpunkcyjne (zadanie znajduje siê w materiale dodatkowym zawartym w za³±czniku). Tekst proszê wydrukowaæ i wkleiæ do zeszytu.
Wszelkie dodatkowe materia³y, które bêdê przesy³aæ proszê wydrukowaæ i umie¶ciæ w foliowej koszulce, teczce papierowej, ewentualnie mo¿na trzymaæ dokumenty na komputerze w osobnym pliku.
Edukacja techniczna
Proszê o wykonanie wybranego instrumentu muzycznego z dowolnych materia³ów
(rolki po papierze toaletowym, rêczniku papierowym, nakrêtki plastikowe, guziki itp.)
27.03.2020
Temat dnia: Czy ju¿ potrafisz?
Edukacja polonistyczna
1. Przeczytajcie tekst o serze znajduj±cy siê w zeszycie æwiczeñ – zadanie 1 na stronie 52 i zaznaczcie kolorami informacje.
2. Napiszcie zdania rozkazuj±ce do podanych scenek (pamiêtajcie o napisaniu wykrzyknika na koñcu zdania) – zadanie 2 na stronie 52
3. Postarajcie siê rozwin±æ zdania u¿ywaj±c jak najwiêcej wyrazów – zadanie 3 na stronie 53
4. Kolejne zadanie sprawdzi czy potraficie zapisaæ poprawnie nazwê instytucji za pomoc± skrótów – zadanie 4 na stronie 53
W zeszycie do edukacji polonistycznej rozwiñ nastêpuj±ce skróty:
PZU , ONZ, PSL, PKP, PKS, ZUS, ZHP, NBP, PKO, MEN, RP, GUS
5. Ostatnie zadanie w æwiczeniach dotyczy napisania krótkiej notatki o ulubionej ksi±¿ce lub ulubionym filmie.
INFORMACJA:
Jakub, Sandra i Paula robi± wszystkie zadania w zeszycie æwiczeñ i zadanie w zeszycie o skrótowcach. Julia i El¿bieta robi± zadania: 1, 2, 3 i 4 w zeszycie æwiczeñ.
Edukacja matematyczna
Poæwiczcie umiejêtno¶æ rozwi±zywania zadañ z wykorzystaniem tabeli i rysunków.
1. Zróbcie proszê :
- zadanie 2 na stronie 30 (zadanie o rybach i ro¶linach do oczka wodnego)
- zadanie 1 na stronie 31 (wykonajcie podane przyk³ady wed³ug podanego wzoru)
- zadanie 3 na stronie 31
INFORMACJA:
Jakub, Sandra i Paula robi± wszystkie zadania podane powy¿ej.
Julia i El¿bieta robi± zadanie 2 strona 30, zadanie 2 i 3 na stronie 31.
Zadania wykonajcie w zeszycie do edukacji matematycznej.
30.03.2020
Temat dnia: W zespole si³a.
Edukacja polonistyczna
1. Przeczytajcie ba¶ñ pt. O czterech muzykantach z Bremy oraz wiersz pt. Marzenie.
2. Odpowiedzcie na pytania (1-3) znajduj±ce siê pod ba¶ni± oraz pod wierszem
(pytanie 1,2 i 5).
3. Uzupe³nij zeszyt æwiczeñ (zadanie 1 i 2 strona 54).
4. Zadanie dla chêtnych
Jaka jest rola marzeñ w ¿yciu cz³owieka? Co trzeba zrobiæ, ¿eby spe³niæ swoje marzenia i zmieniæ swoje ¿ycie? – praca pisemna powinna mieæ od 5 do 10 zdañ.
5. Narysuj na kartce z bloku dowolne wydarzenie z ba¶ni O czterech muzykantach z Bremy.
Edukacja matematyczna
1. Rozpisz podan± liczbê wed³ug przyk³adu: 687 = 6 * 100 + 8 * 10 + 7 * 1
250 , 333, 460, 580, 645, 730, 840, 920, 1060.
2. Zróbcie proszê zadanie 2 i 3 na stronie 34 w podrêczniku oraz w æwiczeniach
zadanie 1 na stronie 33.
INFORMACJA:
Jakub, Sandra Paula robi± wszystkie podane zadania, Julia i El¿bieta robi± zadania z edukacji polonistycznej, natomiast z edukacji matematycznej zadanie 2 i 3 na stronie 34 w podrêczniku, a w æwiczeniach zadanie 1 na stronie 33.
31.03.2020
Temat dnia: Muzykanci z Bremy.
1. Napisz w formie równowa¿ników zdañ plan wydarzeñ w przeczytanej ba¶ni.
2. Wyja¶nij podane powiedzenia:
a/ pasuje jak wó³ do karety
b/ ma wilczy apetyt
c/ pracowity jak mrówka,
d/ pracowity jak pszczó³ka,
e/ chytry jak lis,
f/ pierwsze koty za p³oty,
g/ wybieraæ siê jak sójka za morze.
3. Proszê zrobiæ zadanie 3, 4 i 5 w æwiczeniach na stronie 55.
4. Zadanie dla chêtnych
Opisz jeden z podanych instrumentów: lutniê lub bêbny ( sk±d pochodzi instrument, w jakich epokach by³ u¿ywany, mo¿na do³±czyæ rysunek).
Edukacja matematyczna
1. Przeczytajcie informacjê na temat zapisu wiêkszych liczb (tysi±c, dziesiêæ tysiêcy….)
w podrêczniku na stronie 35.
2. Zróbcie zadania: 1,2,3 i 4 z podrêcznika na stronie 35.
Edukacja przyrodnicza
1. Przeczytajcie tekst o mieczyku ogrodowym w podrêczniku na stronie 32.
2. Zróbcie zadanie 1 w æwiczeniach na stronie 32.
3. Wydrukujcie lub narysujcie obrazek mieczyka.
4. Napiszcie odpowiedzi do podanych pytañ:
a/ sk±d pochodzi mieczyk?
b/ kiedy sadzi siê w ogrodach bulwy mieczyków?
c/ jak± wysoko¶æ osi±gaj± mieczyki?
d/ kiedy kwitn± mieczyki?
e/ jakie miejsca w ogrodzie lubi± mieczyki?
INFORMACJA:
Jakub, Sandra, Paula robi± wszystkie zadania, Julia i El¿bieta z edukacji polonistycznej robi± zadania podane w punkcie 2 i 3, z edukacji matematycznej robi± zadanie 2 i 3 z podrêcznika na stronie 35 oraz zadanie z edukacji przyrodniczej w zeszycie przedmiotowym o mieczyku ogrodowym.
.......................................................................................................................................................
Klasa III
Edukacja polonistyczna
1. Na podstawie przeczytanej lektury W. Cichonia pt. „Cukierku, Ty ³obuzie” napisz plan wydarzeñ w formie równowa¿ników zdañ ( ilo¶æ punktów: 5 – 10).
2. Uzupe³nij dane dotycz±ce g³ównego bohatera – Cukierka;
Imiê:
Mama:
Rodzeñstwo:
W³a¶ciciele:
Rasa:
Wygl±d:
Cechy:
Zachowanie:
Po uzupe³nieniu, proszê o dokonanie opisu Cukierka (dodatkowo mo¿e byæ ilustracja)
3. Napisz jak rozumiesz powiedzenia:
- Wszêdzie dobrze, ale najlepiej w domu
- Siedzieæ jak mysz pod miot³±
- Lepiej dmuchaæ na zimne
(Wszystkie zadania proszê wykonaæ w zeszycie do edukacji polonistycznej)
4. Przeczytaj lekturê szkoln± pt: „Doktor Dolittle i jego zwierzêta” (autor: Hugh Lofting)
/czas na przeczytanie do po³owy kwietnia/.
Dodatkowo: zostan± zamieszczone zadania zwi±zane z ortografi±, które s± równie¿ do uzupe³nienia.
Edukacja matematyczna
Æwicz dodawanie i odejmowanie liczb 2, 3, 4 cyfrowych sposobem pisemnym.
Edukacja przyrodnicza
Powtórz wiadomo¶ci na temat parków narodowych poznanych na lekcji, ró¿nic miêdzy parkiem narodowym, rezerwatem przyrody a pomnikiem przyrody.
|
|
Komentarze |
|
|