Strona G³ówna · Og³oszenia · Linki · Plan lekcji · OKE · KO- Lublin · MEN · CKE Marzec 29 2024 08:40:45
Nawigacja
Strona G³ówna
STOWARZYSZENIE
Historia szko³y
Kadra Pedagogiczna
Historia miejscowosci
DOKUMENTY SZKOLNE
Zdalne nauczanie
Og³oszenia
Linki
Galeria
Plan lekcji
Szukaj
Dla Rodziców

BIP
Witamy
Witamy na stronie naszej szko³y
klasa III
1.04.2020 – 3.04.2020


1.04.2020
Temat dnia: Ba¶niowy ¶wiat.

Edukacja polonistyczna
1. Przeczytajcie z jakich elementów sk³ada siê zaproszenie ( zadanie 1 na stronie 56 w zeszycie æwiczeñ).
2. Napiszcie zaproszenie na koncert muzykantów z Bremy (dok³adnie przeczytajcie polecenie na stronie podanej powy¿ej).
To zadanie bêdzie podlega³o ocenie.

Edukacja matematyczna
1. Proszê w dalszym ci±gu æwiczyæ umiejêtno¶æ wykonywania obliczeñ wed³ug podanego wzoru. Zróbcie proszê zadanie 2 na stronie 33 w zeszycie æwiczeñ.
2. Kolejne zadanie dla Was to powtórka zapisu liczb cyfrowo, korzystaj±c ze s³ownego zapisu podanych liczb ( zadanie 1 strona 34 zeszyt æwiczeñ ) i odwrotnie ( zadanie 2 na stronie 34 w zeszycie æwiczeñ).

INFORMACJA:
Jakub, Sandra, Paula wykonuj± wszystkie podane zadania, Julia i El¿bieta wykonuj± zadanie z edukacji polonistycznej oraz z edukacji matematycznej zadanie 1 i 2 na stronie 34 w zeszycie æwiczeñ).


2.04.2020r.
Temat dnia: Nasze marzenia.

Edukacja polonistyczna
1. Jeszcze raz przeczytajcie wiersz pt. Marzenie i narysujcie w zeszycie przedmiotowym swoje marzenie i podpiszcie: Moim marzeniem jest…

2. Zróbcie proszê zadanie 2 i 3 na stronie 60 w zeszycie æwiczeñ.

Edukacja techniczna
1. Proszê o wykonanie jednej z poni¿szych prac:
a/ baranek wielkanocny z patyczków higienicznych (patyczki do uszu) i klamerek do bielizny.
b/ stroik wielkanocny (zasiana rze¿ucha lub owies + dekoracja wg w³asnego pomys³u) (wysy³amy zdjêcie do nastêpnej ¶rody lub czwartku).
Praca bêdzie podlegaæ ocenie.

INFORMACJA:
Wskazane zadania wykonuj± wszyscy uczniowie.


3.04.2020r.

Temat dnia: Lepszy ¶wiat.

Edukacja polonistyczna
1. Wpiszcie do zeszytu przedmiotowego notatkê dotycz±c± ba¶ni i napiszcie tytu³y znanych ba¶ni.

Ba¶ñ – utwór narracyjny o tre¶ci fantastycznej, którego fabu³a przedstawia dzieje bohaterów swobodnie przekraczaj±cych granice miêdzy ¶wiatem realistycznym, a fantastycznym, rz±dzonym przez si³y nadnaturalne.

Przyk³ady ba¶ni:
-
-
-
-
-

2. Zróbcie proszê zadanie 1 na stronie 58 w zeszycie æwiczeñ.

Edukacja matematyczna

1. Proszê rozwi±¿cie zadania z tre¶ci± – zadanie 3 na stronie 34 i zadanie 1 na stronie 35 w zeszycie æwiczeñ.

INFORMACJA
Jakub, Sandra i Paula robi± wszystkie zadania, Julia i El¿bieta robi± zadania z edukacji polonistycznej oraz z edukacji matematycznej - zadanie 2 na stronie 35 w zeszycie æwiczeñ.


......................................................................................................................................................

25.03.2020r. – 31.03.2020r.

25.03.2020
Temat dnia: Ró¿ne czasy gramatyczne
1. Proszê w zeszycie do edukacji polonistycznej napisaæ datê dzisiejsz±, wczorajsz± i jutrzejsz±
24.03.2020 25.03.2020 26.03.2020
(wczoraj) (dzi¶) (jutro)

Pod ka¿d± datê proszê napiszcie, co robili¶cie wczoraj, co robicie dzi¶ i co bêdziecie robiæ jutro.
2. Przerysuj podan± tabelê do zeszytu i podane po lewej stronie czasowniki, napisz w odpowiednim czasie.

Czasownik Czas przesz³y Czas tera¼niejszy Czas przysz³y
siedzê
kolorujê
skaczê
gotujê

3. Przesy³am Wam tre¶æ wiersza Jana Brzechwy pt. Wrona i ser, proszê o wypisanie z wiersza czasowników, pojawiaj±cych siê w ró¿nych czasach. Proszê obok czasownika napisaæ jaki to jest czas (przesz³y, tera¼niejszy czy przysz³y).
WRONA I SER
„Niech mi ka¿dy powie szczerze,
Sk±d siê wziê³y dziury w serze?”

Indyk odrzek³: „Ja w³a¶ciwie
Sam siê temu bardzo dziwiê”.

Kogut zapia³ z galanteri±:
„Kto by te¿ bra³ ser na serio?”

Owca sta³a zadumana:
„Pójdê, spytam siê barana”.

Koñ odezwa³ siê najpro¶ciej:
„Moja rzecz to dziury w mo¶cie”.

Pies obw±cha³ ser dok³adnie:
„Czujê kota: on tu kradnie!”

Kot udaj±c, ¿e nie s³yszy,
Miaukn±³: „Dziury robi± myszy”.

Przylecia³a wreszcie wrona:
„Sprawa bêdzie wyja¶niona,
Próbê dziur natychmiast zrobiê,
Bo mam ¶wietne czucie w dziobie”.

Bada dziury jak nale¿y,
Ka¿d± dziurê w serze mierzy,
Ka¿d± zg³êbia i przebiera -
A gdzie ser jest? Nie ma sera!

Indyk zsinia³, owca zblad³a:
„Gwa³tu! Wrona ser nam zjad³a!”

Na to wrona na nich z góry:
„Wam chodzi³o wszak o dziury.
Wprawdzie ser zu¿y³am ca³y,
Ale dziury pozosta³y!
Bo gdy badam, nic nie gadam,
I co trzeba zje¶æ, to zjadam.
Trudno. Nikt dzi¶ nie docenia
Prawdziwego po¶wiêcenia!”

Po czym wrona, jak to ona,
Posz³a sobie obra¿ona.

4. Napiszcie 5 dowolnych czasowników w ka¿dym czasie.
Proszê o przes³anie zdjêcia zrobionych zadañ w zeszycie na naszego e-maila klasowego. Ka¿da praca bêdzie oceniona.


Edukacja matematyczna
1. Korzystaj±c z podanych cyfr : 7, 0, 9, 5, zapisz liczby zgodne z poleceniem:
a/ dowolna liczba trzycyfrowa,
b/ dowolna liczba dwucyfrowa z cyfr± jedno¶ci wiêksz± ni¿ 5,
c/ dowolna liczba trzycyfrowa, której liczba setek jest wiêksza od 7.

2. Korzystaj±c z podanych cyfr: 2,4,6,8, zapisz liczby zgodne z poleceniem:
a/ piêæ liczb dwucyfrowych,
b/ trzy liczby dwucyfrowe wiêksze od 20,
c/ cztery liczby dwucyfrowe mniejsze od 60,
d/ piêæ liczb trzycyfrowych,
e/ trzy liczby trzycyfrowe wiêksze od 428,
f/ cztery liczby trzycyfrowe mniejsze od 684,
g/ dwie liczby trzycyfrowe, w których liczba dziesi±tek jest wiêksza od liczby setek,
h/ dwie liczby dwucyfrowe, w których liczba jedno¶ci jest wiêksza od liczby dziesi±tek.

Podane zadania, proszê wykonaæ w zeszycie do edukacji matematycznej, pó¼niej proszê o przes³anie zdjêcia na adres e-mailowy.
W zeszycie æwiczeñ proszê o wykonanie zadañ: 5, 6, 7, 8 na stronie 31.

INFORMACJA:
Jakub, Sandra i Paula wykonuj± wszystkie zadania dotycz±ce edukacji polonistycznej oraz matematycznej, natomiast Julia i El¿bieta robi± zadania z edukacji polonistycznej,
a z edukacji matematycznej zadanie 1, zadanie 2, zeszyt æwiczeñ ( zadanie 6 i zadanie 7 ).

26.03.2020
Temat dnia: Znaki interpunkcyjne

Edukacja polonistyczna
1. Zastanówcie siê jakie znacie znaki interpunkcyjne i po co ich u¿ywamy.
2. Przeczytajcie informacje w materiale przes³anym na pocztê w za³±czniku.
3.Zapiszcie w zeszycie jedno zdanie oznajmuj±ce, jedno zdanie pytaj±ce i jedno zdanie rozkazuj±ce i wykorzystaniem znaków interpunkcyjnych.
4. Zróbcie zadania w zeszycie æwiczeñ (zadanie 1, 2, 4 strona 50-51).
5. Proszê poprawiæ poni¿szy tekst, wstawiaj±c odpowiednie znaki interpunkcyjne, wielk± lub ma³± literê. Poprawiony tekst wpiszcie do zeszytu.

witajcie? dzisiaj Id±c do domu wst±pi³am do sklepu mleczarskiego, Kupi³em smaczny ser z dziurami. Lubicie sery! Ja te¿, Przyniosê go do szko³y? Zróbcie z niego! Ciekawe serowe fantazje. Smacznego.

6. Proszê wstawiæ w tek¶cie znaki interpunkcyjne (zadanie znajduje siê w materiale dodatkowym zawartym w za³±czniku). Tekst proszê wydrukowaæ i wkleiæ do zeszytu.

Wszelkie dodatkowe materia³y, które bêdê przesy³aæ proszê wydrukowaæ i umie¶ciæ w foliowej koszulce, teczce papierowej, ewentualnie mo¿na trzymaæ dokumenty na komputerze w osobnym pliku.

Edukacja techniczna
Proszê o wykonanie wybranego instrumentu muzycznego z dowolnych materia³ów
(rolki po papierze toaletowym, rêczniku papierowym, nakrêtki plastikowe, guziki itp.)



27.03.2020
Temat dnia: Czy ju¿ potrafisz?
Edukacja polonistyczna
1. Przeczytajcie tekst o serze znajduj±cy siê w zeszycie æwiczeñ – zadanie 1 na stronie 52 i zaznaczcie kolorami informacje.

2. Napiszcie zdania rozkazuj±ce do podanych scenek (pamiêtajcie o napisaniu wykrzyknika na koñcu zdania) – zadanie 2 na stronie 52

3. Postarajcie siê rozwin±æ zdania u¿ywaj±c jak najwiêcej wyrazów – zadanie 3 na stronie 53

4. Kolejne zadanie sprawdzi czy potraficie zapisaæ poprawnie nazwê instytucji za pomoc± skrótów – zadanie 4 na stronie 53

W zeszycie do edukacji polonistycznej rozwiñ nastêpuj±ce skróty:
PZU , ONZ, PSL, PKP, PKS, ZUS, ZHP, NBP, PKO, MEN, RP, GUS

5. Ostatnie zadanie w æwiczeniach dotyczy napisania krótkiej notatki o ulubionej ksi±¿ce lub ulubionym filmie.

INFORMACJA:
Jakub, Sandra i Paula robi± wszystkie zadania w zeszycie æwiczeñ i zadanie w zeszycie o skrótowcach. Julia i El¿bieta robi± zadania: 1, 2, 3 i 4 w zeszycie æwiczeñ.

Edukacja matematyczna
Poæwiczcie umiejêtno¶æ rozwi±zywania zadañ z wykorzystaniem tabeli i rysunków.
1. Zróbcie proszê :
- zadanie 2 na stronie 30 (zadanie o rybach i ro¶linach do oczka wodnego)
- zadanie 1 na stronie 31 (wykonajcie podane przyk³ady wed³ug podanego wzoru)
- zadanie 3 na stronie 31
INFORMACJA:
Jakub, Sandra i Paula robi± wszystkie zadania podane powy¿ej.
Julia i El¿bieta robi± zadanie 2 strona 30, zadanie 2 i 3 na stronie 31.
Zadania wykonajcie w zeszycie do edukacji matematycznej.
30.03.2020
Temat dnia: W zespole si³a.

Edukacja polonistyczna
1. Przeczytajcie ba¶ñ pt. O czterech muzykantach z Bremy oraz wiersz pt. Marzenie.
2. Odpowiedzcie na pytania (1-3) znajduj±ce siê pod ba¶ni± oraz pod wierszem
(pytanie 1,2 i 5).
3. Uzupe³nij zeszyt æwiczeñ (zadanie 1 i 2 strona 54).
4. Zadanie dla chêtnych
Jaka jest rola marzeñ w ¿yciu cz³owieka? Co trzeba zrobiæ, ¿eby spe³niæ swoje marzenia i zmieniæ swoje ¿ycie? – praca pisemna powinna mieæ od 5 do 10 zdañ.
5. Narysuj na kartce z bloku dowolne wydarzenie z ba¶ni O czterech muzykantach z Bremy.
Edukacja matematyczna
1. Rozpisz podan± liczbê wed³ug przyk³adu: 687 = 6 * 100 + 8 * 10 + 7 * 1
250 , 333, 460, 580, 645, 730, 840, 920, 1060.
2. Zróbcie proszê zadanie 2 i 3 na stronie 34 w podrêczniku oraz w æwiczeniach
zadanie 1 na stronie 33.

INFORMACJA:
Jakub, Sandra Paula robi± wszystkie podane zadania, Julia i El¿bieta robi± zadania z edukacji polonistycznej, natomiast z edukacji matematycznej zadanie 2 i 3 na stronie 34 w podrêczniku, a w æwiczeniach zadanie 1 na stronie 33.


31.03.2020
Temat dnia: Muzykanci z Bremy.
1. Napisz w formie równowa¿ników zdañ plan wydarzeñ w przeczytanej ba¶ni.

2. Wyja¶nij podane powiedzenia:
a/ pasuje jak wó³ do karety
b/ ma wilczy apetyt
c/ pracowity jak mrówka,
d/ pracowity jak pszczó³ka,
e/ chytry jak lis,
f/ pierwsze koty za p³oty,
g/ wybieraæ siê jak sójka za morze.

3. Proszê zrobiæ zadanie 3, 4 i 5 w æwiczeniach na stronie 55.

4. Zadanie dla chêtnych
Opisz jeden z podanych instrumentów: lutniê lub bêbny ( sk±d pochodzi instrument, w jakich epokach by³ u¿ywany, mo¿na do³±czyæ rysunek).

Edukacja matematyczna
1. Przeczytajcie informacjê na temat zapisu wiêkszych liczb (tysi±c, dziesiêæ tysiêcy….)
w podrêczniku na stronie 35.
2. Zróbcie zadania: 1,2,3 i 4 z podrêcznika na stronie 35.

Edukacja przyrodnicza
1. Przeczytajcie tekst o mieczyku ogrodowym w podrêczniku na stronie 32.
2. Zróbcie zadanie 1 w æwiczeniach na stronie 32.
3. Wydrukujcie lub narysujcie obrazek mieczyka.
4. Napiszcie odpowiedzi do podanych pytañ:
a/ sk±d pochodzi mieczyk?
b/ kiedy sadzi siê w ogrodach bulwy mieczyków?
c/ jak± wysoko¶æ osi±gaj± mieczyki?
d/ kiedy kwitn± mieczyki?
e/ jakie miejsca w ogrodzie lubi± mieczyki?
INFORMACJA:
Jakub, Sandra, Paula robi± wszystkie zadania, Julia i El¿bieta z edukacji polonistycznej robi± zadania podane w punkcie 2 i 3, z edukacji matematycznej robi± zadanie 2 i 3 z podrêcznika na stronie 35 oraz zadanie z edukacji przyrodniczej w zeszycie przedmiotowym o mieczyku ogrodowym.




.......................................................................................................................................................

Klasa III

Edukacja polonistyczna
1. Na podstawie przeczytanej lektury W. Cichonia pt. „Cukierku, Ty ³obuzie” napisz plan wydarzeñ w formie równowa¿ników zdañ ( ilo¶æ punktów: 5 – 10).
2. Uzupe³nij dane dotycz±ce g³ównego bohatera – Cukierka;
Imiê:
Mama:
Rodzeñstwo:
W³a¶ciciele:
Rasa:
Wygl±d:
Cechy:
Zachowanie:
Po uzupe³nieniu, proszê o dokonanie opisu Cukierka (dodatkowo mo¿e byæ ilustracja)
3. Napisz jak rozumiesz powiedzenia:
- Wszêdzie dobrze, ale najlepiej w domu
- Siedzieæ jak mysz pod miot³±
- Lepiej dmuchaæ na zimne
(Wszystkie zadania proszê wykonaæ w zeszycie do edukacji polonistycznej)
4. Przeczytaj lekturê szkoln± pt: „Doktor Dolittle i jego zwierzêta” (autor: Hugh Lofting)
/czas na przeczytanie do po³owy kwietnia/.
Dodatkowo: zostan± zamieszczone zadania zwi±zane z ortografi±, które s± równie¿ do uzupe³nienia.

Edukacja matematyczna
Æwicz dodawanie i odejmowanie liczb 2, 3, 4 cyfrowych sposobem pisemnym.

Edukacja przyrodnicza
Powtórz wiadomo¶ci na temat parków narodowych poznanych na lekcji, ró¿nic miêdzy parkiem narodowym, rezerwatem przyrody a pomnikiem przyrody.
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj siê, ¿eby móc dodawaæ komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostêpne tylko dla zalogowanych U¿ytkowników.

Proszê siê zalogowaæ lub zarejestrowaæ, ¿eby móc dodawaæ oceny.

Brak ocen.