plastyka
Dodane przez admin dnia Marzec 18 2020 17:04:45
piątek 19.06.2020

Klasa V
Temat: Co już wiem? - quiz wiedzy.
Sprawdź swoja wiedzę
Link
Link

Klasa VI
Temat: Co już wiem? - quiz wiedzy.
Sprawdź swoja wiedzę
Link
Link
Link

Klasa VII
Temat: Co już wiem? - quiz wiedzy.
Sprawdź swoja wiedzę
Link
Link


..................................................................................................................................................


piątek 05.06.2020 – 12.06.2020


Klasa V - VI
Temat: Podróż do wymarzonej krainy – praca plastyczna z wykorzystaniem wiedzy o środkach wyrazu plastycznego.
1. Przypomnij sobie podstawowe środki wyrazu plastycznego, jak odróżnić kompozycję zamkniętą od kompozycji otwartej, definiować pojęcia: barwa, kompozycja, perspektywa.
Link
Materiał dodatkowy
Link
2. Wykonaj pracę plastyczną na temat „Wymarzona kraina” z użyciem dowolnych środków rysunkowych lub malarskich.

Klasa VII
Temat: Nowe media. Sztuka multimedialna
Na tych zajęciach nauczysz się rozróżniać określone dyscypliny w sztukach plastycznych, fotografice, filmie i przekazach medialnych (telewizja, internet).
Link
Materiał dodatkowy
Link


...............................................................................................................................................

piątek 22.05.2020 – 29.05.2020


Klasa VII
Temat: Kubizm – kierunek, który zrewolucjonizował malarstwo. Kubistyczny portret rodzinny.
1. Zapoznaj się z ramami czasowymi kubizmu, wskaż założenia kubizmu i wymień głównych artystów tego stylu. Link
2. Wykonaj pracę plastyczną w stylu kubistycznym – portret mamy, taty lub całej rodziny w edytorze grafiki Paint lub na papierze w dowolnej technice.
Zapoznaj się z materiałami pomocniczymi:
Link
Link
Grafikę lub zdjęcie pracy zatytułowane Portret / Twoje imię wyślij na e-mail: plastykaspchruslanki@wp.pl
Miłego tworzenia!

Klasa V i VI
Temat: Artysta – człowiek z wyobraźnią czy odtwórca rzeczywistości? Portret rodzinny.
1. Zapoznaj się z materiałem dotyczącym wyobraźni artysty i spróbuj wykonać ćwiczenia 1 – 5. Link
2. Wykonaj pracę plastyczną – portret mamy, taty lub całej rodziny w edytorze grafiki Paint lub na papierze w dowolnej technice.
Zapoznaj się z materiałem pomocniczym:
Link
Grafikę lub zdjęcie pracy zatytułowane Portret / Twoje imię wyślij na e-mail: plastykaspchruslanki@wp.pl
Miłego tworzenia!



..................................................................................................................................................


piątek 15.05.2020

Klasa V i VI
Temat: Abstrakcja geometryczna - kolaż. Projektujemy odzież i akcesoria.
1. Zapoznaj się z założeniami abstrakcji geometrycznej.
Link
2. Zapoznaj się z materiałami dodatkowymi:
Link
Link
3. Zaprojektuj i wykonaj element ubioru (np. koszulka, pasek, torebka itp.) według własnego pomysłu, twórczo wykorzystując różne techniki i materiały.
Projekt może być wykonany na papierze lub na „żywym” modelu.
Zdjęcie podpisane przez autora i opatrzone tytułem Projekt/Twoje imię prześlij na e-mail: plastykaspchruslanki@wp.pl
Miłego tworzenia!


Klasa VII
Temat: Od Coco Chanel do Jacoba – projektanci mody. Projektujemy odzież i akcesoria.
1. Zapoznaj się z twórczością wybranych projektantów mody od 2. połowy XIX wieku do współczesności;
Link
2. Zapisz w zeszycie nazwiska znanych projektantów mody.
3. Zaprojektuj i wykonaj element ubioru (np. koszulka, pasek, torebka itp.) według własnego pomysłu, twórczo wykorzystując różne techniki i materiały.
Projekt może być wykonany na papierze lub na „żywym” modelu.
Zdjęcie podpisane przez autora i opatrzone tytułem Projekt/Twoje imię prześlij na e-mail: plastykaspchruslanki@wp.pl
Miłego tworzenia!

.................................................................................................................................................

piątek 24.04.2020 – 08.05.2020

Klasa V, VI i VII


Temat: Sztuka ludowa wokół nas.

1. Zapoznaj się z przykładami rzeźby ludowej – kapliczkami.
Link
2. Zapisz w zeszycie nazwy czterech typów kapliczek.
3. Wyszukaj w internecie fotografie przydrożnych kapliczek lub krzyży znajdujących się w Twojej okolicy. Każde zdjęcie opatrz metryczką (krótki opis obiektu, lokalizacja obiektu). Stwórz album – prezentację zdjęć w dowolnej formie (może być papierowej lub elektronicznej). Jeśli macie taką możliwość, zadanie można wykonać w parach. Album (lub jego zdjęcie) podpisany przez autorów i opatrzony tytułem Sztuka ludowa wokół nas prześlij na e-mail: plastykaspchruslanki@wp.pl
Miłego tworzenia!


..................................................................................................................................................

piątek 17.04.2020

Klasa V
Temat: Moja akwarela.
1. Zapoznaj się z malarskimi technikami plastycznymi (akwarelą):
Link
2. Obejrzyj kilka sztuczek z akwarelą:
Link
3. Spróbuj wykonać pracę na dowolny temat, może to też być abstrakcja (bez konkretnych kształtów) w technice akwarelowej. Jeśli nie masz farb akwarelowych, możesz wykorzystać rozwodnione farby plakatowe. Najlepiej maluj na grubszym papierze technicznym.
Zdjęcie pracy zatytułowane Moja akwarela / Twoje imię wyślij na e-mail: plastykaspchruslanki@wp.pl
Miłego tworzenia!

Klasa VI i VII
Temat: Potwory i bazgroły, czyli o nowoczesności w sztuce.
1. Obejrzyj lekcję na vod.tvp.pl
Link
2. Zapisz w zeszycie nazwiska trzech twórców nowoczesnej sztuki bezprzedmiotowej (abstrakcyjnej) oraz tytuły ich dzieł.
3. Spróbuj wykonać pracę na dowolny temat w technice stipplingu (nakrapiania) - według zaproponowanego pomysłu lub własnego. Jeśli farby plakatowe wyschły, rozmieszaj je z wodą. Do nakrapiania możesz wykorzystać starą szczoteczkę do zębów. Najlepiej maluj na grubszym papierze technicznym.
Zdjęcie pracy zatytułowane Moja abstrakcja / Twoje imię wyślij na e-mail: plastykaspchruslanki@wp.pl
Miłego tworzenia!


....................................................................................................................................................

03.04.2020

Klasa V
Temat: Kwiaty wiosenne – barwy dopełniające.
1. Obejrzyj lekcję na vod.tvp.pl
Link
2. Dla chętnych: Spróbuj wykonać pracę przedstawiającą kwiaty wiosenne w barwach dopełniających. Jeśli nie masz farb akwarelowych, możesz wykorzystać rozwodnione farby plakatowe. Najlepiej maluj na grubszym papierze technicznym. Masz dwa tygodnie na wykonanie i przesłanie zdjęcia pracy. Wiadomość zatytułuj Kwiaty wiosenne / Twoje imię. Miłego tworzenia!

Klasa VI
Temat: Odbitki bez ksero – o druku wypukłym.
1. Obejrzyj lekcję na vod.tvp.pl
Link
2. Spróbuj wykonać według zaproponowanego pomysłu pracę. Najpierw wykonaj matrycę, później z niej odbitkę graficzną na dowolny temat. Jeśli farby plakatowe wyschły, możesz je rozmieszać z wodą. Masz dwa tygodnie na wykonanie i przesłanie zdjęcia pracy. Wiadomość zatytułuj Grafika/Twoje imię. Miłego tworzenia!

Klasa VII
Temat: Kierunki w sztuce przełomu XIX i XX wieku. Ekspresjonizm – Vincent van Gogh „Noc z tańczącymi gwiazdami”.
1. Obejrzyj lekcję na vod.tvp.pl
Link
2. Zapisz w zeszycie minimum cztery najważniejsze cechy malarstwa ekspresjonistycznego. (Może być więcej. Dokładnie wysłuchaj podsumowania obejrzanej lekcji).
3. Spróbuj wykonać pracę inspirowaną malarstwem ekspresjonizmu. Masz na to dwa tygodnie. Zdjęcie pracy wyślij na e-mail: plastykaspchruslanki@wp.pl Wiadomość zatytułuj Ekspresjonizm/Twoje imię. Miłego tworzenia!

.......................................................................................................................................................

27.03.2020

Klasa V
Temat: Kompozycja otwarta – wiosenny pejzaż.
1.Przeczytaj informację w podręczniku na temat kompozycji otwartej. (Podręcznik dostępny również w wersji elektronicznej na platformie Link)
2.Napisz w zeszycie, co to jest kompozycja otwarta i na czym polega.
3. Wykonaj pracę plastyczną w dowolnym formacie i dowolnej technice. Możesz wykorzystać poniższe pomysły.
Link
Link
4.Zdjęcie pracy zatytułowane Wiosenny pejzaż wyślij do 28.03.2020 na e-mail: plastykaspchruslanki@wp.pl Wiadomość zatytułuj Wiosenny pejzaż / imię autora.

Klasa VI
Temat: Kompozycja barwa – wiosenny pejzaż.
1.Namaluj kompozycję z wykorzystaniem perspektywy barwnej. Zestaw ciepłe barwy na pierwszym planie z zimnymi w tle. Aby pierwszy plan był bardziej wyrazisty zastosuj kontrasty barwne. Możesz przedstawić to, co widzisz za oknem lub kompozycję z wyobraźni. Jeśli nie masz pomysłów, wykorzystaj zamieszczone poniżej
Link
Link
2.Zdjęcie pracy zatytułowane Wiosenny pejzaż wyślij do 28.03.2020 na e-mail: plastykaspchruslanki@wp.pl Wiadomość zatytułuj Wiosenny pejzaż / imię autora.

Klasa VII
Temat: Sztuka nowoczesna – poznaję i zwiedzam.
1.Przeczytaj informacje zamieszczone w podręczniku na temat sztuki nowoczesnej (Podręcznik dostępny również w wersji elektronicznej na platformie Link).
2.Zapisz w zeszycie krótko, jakie zbiory posiada:
- Muzeum Sztuki Nowoczesnej (Centrum Pompidou) w Paryżu (możesz skorzystać również ze strony internetowej muzeum, ale w prawym górnym rogu zmień język na polski Link),
- Muzeum Sztuki w Łodzi (możesz skorzystać również ze strony internetowej muzeum Link),
Wymień kilka tytułów dzieł i nazwiska ich twórców.
3.Zdjęcie pracy wyślij do 28.03.2020 na e-mail: plastykaspchruslanki@wp.pl Wiadomość zatytułuj Zbiory muzeum/Twoje imię.


.......................................................................................................................................................

20.03.20020

Kl. V
Zapisz autorów i tytuły obrazów, które spełniają podane wymagania:
a) Obraz, w którym przeważają:
• barwy zimne –
• barwy ciepłe –
b) Obraz, który ma:
• kompozycję dynamiczną –
• kompozycję statyczną –
Kl. VI – VII
Opisz dwa wybrane obrazy (źródło: podręcznik, internet). Skorzystaj z pytań zamieszczonych poniżej.
Kto jest autorem?
Jaki jest tytuł dzieła?
Jaką technikę zastosował artysta?
Co jest tematem obrazu?
W jaki sposób został przedstawiony temat?
Jak artysta pokazał przestrzeń?
Jaką kompozycję zastosował w dziele malarz?
Jaka jest gama barwna obrazu?

Dla chętnych: w celu odstresowania, poćwiczenia różnych technik oraz dłoni, proponuję wykonanie prac plastycznych takich jak poniżej zamieszczone przykłady lub podobnych:
Link
Link
Link
Link