klasa III
Dodane przez admin dnia Marzec 17 2020 16:14:12
1.04.2020 – 3.04.2020


1.04.2020
Temat dnia: Baśniowy świat.

Edukacja polonistyczna
1. Przeczytajcie z jakich elementów składa się zaproszenie ( zadanie 1 na stronie 56 w zeszycie ćwiczeń).
2. Napiszcie zaproszenie na koncert muzykantów z Bremy (dokładnie przeczytajcie polecenie na stronie podanej powyżej).
To zadanie będzie podlegało ocenie.

Edukacja matematyczna
1. Proszę w dalszym ciągu ćwiczyć umiejętność wykonywania obliczeń według podanego wzoru. Zróbcie proszę zadanie 2 na stronie 33 w zeszycie ćwiczeń.
2. Kolejne zadanie dla Was to powtórka zapisu liczb cyfrowo, korzystając ze słownego zapisu podanych liczb ( zadanie 1 strona 34 zeszyt ćwiczeń ) i odwrotnie ( zadanie 2 na stronie 34 w zeszycie ćwiczeń).

INFORMACJA:
Jakub, Sandra, Paula wykonują wszystkie podane zadania, Julia i Elżbieta wykonują zadanie z edukacji polonistycznej oraz z edukacji matematycznej zadanie 1 i 2 na stronie 34 w zeszycie ćwiczeń).


2.04.2020r.
Temat dnia: Nasze marzenia.

Edukacja polonistyczna
1. Jeszcze raz przeczytajcie wiersz pt. Marzenie i narysujcie w zeszycie przedmiotowym swoje marzenie i podpiszcie: Moim marzeniem jest…

2. Zróbcie proszę zadanie 2 i 3 na stronie 60 w zeszycie ćwiczeń.

Edukacja techniczna
1. Proszę o wykonanie jednej z poniższych prac:
a/ baranek wielkanocny z patyczków higienicznych (patyczki do uszu) i klamerek do bielizny.
b/ stroik wielkanocny (zasiana rzeżucha lub owies + dekoracja wg własnego pomysłu) (wysyłamy zdjęcie do następnej środy lub czwartku).
Praca będzie podlegać ocenie.

INFORMACJA:
Wskazane zadania wykonują wszyscy uczniowie.


3.04.2020r.

Temat dnia: Lepszy świat.

Edukacja polonistyczna
1. Wpiszcie do zeszytu przedmiotowego notatkę dotyczącą baśni i napiszcie tytuły znanych baśni.

Baśń – utwór narracyjny o treści fantastycznej, którego fabuła przedstawia dzieje bohaterów swobodnie przekraczających granice między światem realistycznym, a fantastycznym, rządzonym przez siły nadnaturalne.

Przykłady baśni:
-
-
-
-
-

2. Zróbcie proszę zadanie 1 na stronie 58 w zeszycie ćwiczeń.

Edukacja matematyczna

1. Proszę rozwiążcie zadania z treścią – zadanie 3 na stronie 34 i zadanie 1 na stronie 35 w zeszycie ćwiczeń.

INFORMACJA
Jakub, Sandra i Paula robią wszystkie zadania, Julia i Elżbieta robią zadania z edukacji polonistycznej oraz z edukacji matematycznej - zadanie 2 na stronie 35 w zeszycie ćwiczeń.


......................................................................................................................................................

25.03.2020r. – 31.03.2020r.

25.03.2020
Temat dnia: Różne czasy gramatyczne
1. Proszę w zeszycie do edukacji polonistycznej napisać datę dzisiejszą, wczorajszą i jutrzejszą
24.03.2020 25.03.2020 26.03.2020
(wczoraj) (dziś) (jutro)

Pod każdą datę proszę napiszcie, co robiliście wczoraj, co robicie dziś i co będziecie robić jutro.
2. Przerysuj podaną tabelę do zeszytu i podane po lewej stronie czasowniki, napisz w odpowiednim czasie.

Czasownik Czas przeszły Czas teraźniejszy Czas przyszły
siedzę
koloruję
skaczę
gotuję

3. Przesyłam Wam treść wiersza Jana Brzechwy pt. Wrona i ser, proszę o wypisanie z wiersza czasowników, pojawiających się w różnych czasach. Proszę obok czasownika napisać jaki to jest czas (przeszły, teraźniejszy czy przyszły).
WRONA I SER
„Niech mi każdy powie szczerze,
Skąd się wzięły dziury w serze?”

Indyk odrzekł: „Ja właściwie
Sam się temu bardzo dziwię”.

Kogut zapiał z galanterią:
„Kto by też brał ser na serio?”

Owca stała zadumana:
„Pójdę, spytam się barana”.

Koń odezwał się najprościej:
„Moja rzecz to dziury w moście”.

Pies obwąchał ser dokładnie:
„Czuję kota: on tu kradnie!”

Kot udając, że nie słyszy,
Miauknął: „Dziury robią myszy”.

Przyleciała wreszcie wrona:
„Sprawa będzie wyjaśniona,
Próbę dziur natychmiast zrobię,
Bo mam świetne czucie w dziobie”.

Bada dziury jak należy,
Każdą dziurę w serze mierzy,
Każdą zgłębia i przebiera -
A gdzie ser jest? Nie ma sera!

Indyk zsiniał, owca zbladła:
„Gwałtu! Wrona ser nam zjadła!”

Na to wrona na nich z góry:
„Wam chodziło wszak o dziury.
Wprawdzie ser zużyłam cały,
Ale dziury pozostały!
Bo gdy badam, nic nie gadam,
I co trzeba zjeść, to zjadam.
Trudno. Nikt dziś nie docenia
Prawdziwego poświęcenia!”

Po czym wrona, jak to ona,
Poszła sobie obrażona.

4. Napiszcie 5 dowolnych czasowników w każdym czasie.
Proszę o przesłanie zdjęcia zrobionych zadań w zeszycie na naszego e-maila klasowego. Każda praca będzie oceniona.


Edukacja matematyczna
1. Korzystając z podanych cyfr : 7, 0, 9, 5, zapisz liczby zgodne z poleceniem:
a/ dowolna liczba trzycyfrowa,
b/ dowolna liczba dwucyfrowa z cyfrą jedności większą niż 5,
c/ dowolna liczba trzycyfrowa, której liczba setek jest większa od 7.

2. Korzystając z podanych cyfr: 2,4,6,8, zapisz liczby zgodne z poleceniem:
a/ pięć liczb dwucyfrowych,
b/ trzy liczby dwucyfrowe większe od 20,
c/ cztery liczby dwucyfrowe mniejsze od 60,
d/ pięć liczb trzycyfrowych,
e/ trzy liczby trzycyfrowe większe od 428,
f/ cztery liczby trzycyfrowe mniejsze od 684,
g/ dwie liczby trzycyfrowe, w których liczba dziesiątek jest większa od liczby setek,
h/ dwie liczby dwucyfrowe, w których liczba jedności jest większa od liczby dziesiątek.

Podane zadania, proszę wykonać w zeszycie do edukacji matematycznej, później proszę o przesłanie zdjęcia na adres e-mailowy.
W zeszycie ćwiczeń proszę o wykonanie zadań: 5, 6, 7, 8 na stronie 31.

INFORMACJA:
Jakub, Sandra i Paula wykonują wszystkie zadania dotyczące edukacji polonistycznej oraz matematycznej, natomiast Julia i Elżbieta robią zadania z edukacji polonistycznej,
a z edukacji matematycznej zadanie 1, zadanie 2, zeszyt ćwiczeń ( zadanie 6 i zadanie 7 ).

26.03.2020
Temat dnia: Znaki interpunkcyjne

Edukacja polonistyczna
1. Zastanówcie się jakie znacie znaki interpunkcyjne i po co ich używamy.
2. Przeczytajcie informacje w materiale przesłanym na pocztę w załączniku.
3.Zapiszcie w zeszycie jedno zdanie oznajmujące, jedno zdanie pytające i jedno zdanie rozkazujące i wykorzystaniem znaków interpunkcyjnych.
4. Zróbcie zadania w zeszycie ćwiczeń (zadanie 1, 2, 4 strona 50-51).
5. Proszę poprawić poniższy tekst, wstawiając odpowiednie znaki interpunkcyjne, wielką lub małą literę. Poprawiony tekst wpiszcie do zeszytu.

witajcie? dzisiaj Idąc do domu wstąpiłam do sklepu mleczarskiego, Kupiłem smaczny ser z dziurami. Lubicie sery! Ja też, Przyniosę go do szkoły? Zróbcie z niego! Ciekawe serowe fantazje. Smacznego.

6. Proszę wstawić w tekście znaki interpunkcyjne (zadanie znajduje się w materiale dodatkowym zawartym w załączniku). Tekst proszę wydrukować i wkleić do zeszytu.

Wszelkie dodatkowe materiały, które będę przesyłać proszę wydrukować i umieścić w foliowej koszulce, teczce papierowej, ewentualnie można trzymać dokumenty na komputerze w osobnym pliku.

Edukacja techniczna
Proszę o wykonanie wybranego instrumentu muzycznego z dowolnych materiałów
(rolki po papierze toaletowym, ręczniku papierowym, nakrętki plastikowe, guziki itp.)



27.03.2020
Temat dnia: Czy już potrafisz?
Edukacja polonistyczna
1. Przeczytajcie tekst o serze znajdujący się w zeszycie ćwiczeń – zadanie 1 na stronie 52 i zaznaczcie kolorami informacje.

2. Napiszcie zdania rozkazujące do podanych scenek (pamiętajcie o napisaniu wykrzyknika na końcu zdania) – zadanie 2 na stronie 52

3. Postarajcie się rozwinąć zdania używając jak najwięcej wyrazów – zadanie 3 na stronie 53

4. Kolejne zadanie sprawdzi czy potraficie zapisać poprawnie nazwę instytucji za pomocą skrótów – zadanie 4 na stronie 53

W zeszycie do edukacji polonistycznej rozwiń następujące skróty:
PZU , ONZ, PSL, PKP, PKS, ZUS, ZHP, NBP, PKO, MEN, RP, GUS

5. Ostatnie zadanie w ćwiczeniach dotyczy napisania krótkiej notatki o ulubionej książce lub ulubionym filmie.

INFORMACJA:
Jakub, Sandra i Paula robią wszystkie zadania w zeszycie ćwiczeń i zadanie w zeszycie o skrótowcach. Julia i Elżbieta robią zadania: 1, 2, 3 i 4 w zeszycie ćwiczeń.

Edukacja matematyczna
Poćwiczcie umiejętność rozwiązywania zadań z wykorzystaniem tabeli i rysunków.
1. Zróbcie proszę :
- zadanie 2 na stronie 30 (zadanie o rybach i roślinach do oczka wodnego)
- zadanie 1 na stronie 31 (wykonajcie podane przykłady według podanego wzoru)
- zadanie 3 na stronie 31
INFORMACJA:
Jakub, Sandra i Paula robią wszystkie zadania podane powyżej.
Julia i Elżbieta robią zadanie 2 strona 30, zadanie 2 i 3 na stronie 31.
Zadania wykonajcie w zeszycie do edukacji matematycznej.
30.03.2020
Temat dnia: W zespole siła.

Edukacja polonistyczna
1. Przeczytajcie baśń pt. O czterech muzykantach z Bremy oraz wiersz pt. Marzenie.
2. Odpowiedzcie na pytania (1-3) znajdujące się pod baśnią oraz pod wierszem
(pytanie 1,2 i 5).
3. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń (zadanie 1 i 2 strona 54).
4. Zadanie dla chętnych
Jaka jest rola marzeń w życiu człowieka? Co trzeba zrobić, żeby spełnić swoje marzenia i zmienić swoje życie? – praca pisemna powinna mieć od 5 do 10 zdań.
5. Narysuj na kartce z bloku dowolne wydarzenie z baśni O czterech muzykantach z Bremy.
Edukacja matematyczna
1. Rozpisz podaną liczbę według przykładu: 687 = 6 * 100 + 8 * 10 + 7 * 1
250 , 333, 460, 580, 645, 730, 840, 920, 1060.
2. Zróbcie proszę zadanie 2 i 3 na stronie 34 w podręczniku oraz w ćwiczeniach
zadanie 1 na stronie 33.

INFORMACJA:
Jakub, Sandra Paula robią wszystkie podane zadania, Julia i Elżbieta robią zadania z edukacji polonistycznej, natomiast z edukacji matematycznej zadanie 2 i 3 na stronie 34 w podręczniku, a w ćwiczeniach zadanie 1 na stronie 33.


31.03.2020
Temat dnia: Muzykanci z Bremy.
1. Napisz w formie równoważników zdań plan wydarzeń w przeczytanej baśni.

2. Wyjaśnij podane powiedzenia:
a/ pasuje jak wół do karety
b/ ma wilczy apetyt
c/ pracowity jak mrówka,
d/ pracowity jak pszczółka,
e/ chytry jak lis,
f/ pierwsze koty za płoty,
g/ wybierać się jak sójka za morze.

3. Proszę zrobić zadanie 3, 4 i 5 w ćwiczeniach na stronie 55.

4. Zadanie dla chętnych
Opisz jeden z podanych instrumentów: lutnię lub bębny ( skąd pochodzi instrument, w jakich epokach był używany, można dołączyć rysunek).

Edukacja matematyczna
1. Przeczytajcie informację na temat zapisu większych liczb (tysiąc, dziesięć tysięcy….)
w podręczniku na stronie 35.
2. Zróbcie zadania: 1,2,3 i 4 z podręcznika na stronie 35.

Edukacja przyrodnicza
1. Przeczytajcie tekst o mieczyku ogrodowym w podręczniku na stronie 32.
2. Zróbcie zadanie 1 w ćwiczeniach na stronie 32.
3. Wydrukujcie lub narysujcie obrazek mieczyka.
4. Napiszcie odpowiedzi do podanych pytań:
a/ skąd pochodzi mieczyk?
b/ kiedy sadzi się w ogrodach bulwy mieczyków?
c/ jaką wysokość osiągają mieczyki?
d/ kiedy kwitną mieczyki?
e/ jakie miejsca w ogrodzie lubią mieczyki?
INFORMACJA:
Jakub, Sandra, Paula robią wszystkie zadania, Julia i Elżbieta z edukacji polonistycznej robią zadania podane w punkcie 2 i 3, z edukacji matematycznej robią zadanie 2 i 3 z podręcznika na stronie 35 oraz zadanie z edukacji przyrodniczej w zeszycie przedmiotowym o mieczyku ogrodowym.




.......................................................................................................................................................

Klasa III

Edukacja polonistyczna
1. Na podstawie przeczytanej lektury W. Cichonia pt. „Cukierku, Ty łobuzie” napisz plan wydarzeń w formie równoważników zdań ( ilość punktów: 5 – 10).
2. Uzupełnij dane dotyczące głównego bohatera – Cukierka;
Imię:
Mama:
Rodzeństwo:
Właściciele:
Rasa:
Wygląd:
Cechy:
Zachowanie:
Po uzupełnieniu, proszę o dokonanie opisu Cukierka (dodatkowo może być ilustracja)
3. Napisz jak rozumiesz powiedzenia:
- Wszędzie dobrze, ale najlepiej w domu
- Siedzieć jak mysz pod miotłą
- Lepiej dmuchać na zimne
(Wszystkie zadania proszę wykonać w zeszycie do edukacji polonistycznej)
4. Przeczytaj lekturę szkolną pt: „Doktor Dolittle i jego zwierzęta” (autor: Hugh Lofting)
/czas na przeczytanie do połowy kwietnia/.
Dodatkowo: zostaną zamieszczone zadania związane z ortografią, które są również do uzupełnienia.

Edukacja matematyczna
Ćwicz dodawanie i odejmowanie liczb 2, 3, 4 cyfrowych sposobem pisemnym.

Edukacja przyrodnicza
Powtórz wiadomości na temat parków narodowych poznanych na lekcji, różnic między parkiem narodowym, rezerwatem przyrody a pomnikiem przyrody.