informatyka, kl. 7,8
Dodane przez admin dnia Marzec 17 2020 13:50:11

Nauczyciel: Piotr Wrona

INFORMATYKA

Klasa VII

Tydzień : 25-29.05.2020

Temat: Praca z dokumentem tekstowym cz.6.
Polecenie do wykonania:
Wejdź na stronę Link i wykonaj samodzielnie ćwiczenia 2 i 3.

 Klasa VIII  

Tydzień : 25-29.05.2020

Temat: Wykresy w arkuszu kalkulacyjnym.
Polecenie do wykonania:
Wejdź na stronę Link wykonaj w arkuszu kalkulacyjnym wykres, podobny jak na obrazku. Wprowadź własne dane do tabeli!


..................................................................................................................................................

Klasa VI
Tydzień: 11-15.05.2020
Temat: praca w chmurze internetowej.

Polecenie do samodzielnego wykonania:
Wejdź na stronę Link i wykonaj samodzielnie ćwiczenia 5,6,7,8./ na dole strony/.
UWAGA! Wszystkie prace , które wysyłacie /pliki/ podpisujemy imieniem i nazwiskiem i podajemy klasę!


Klasa VII

Tydzień : 11-15.05.2020
Temat: Praca z dokumentem tekstowym cz.4.
Polecenie do wykonania:
Wejdź na stronę Link i wykonaj samodzielnie ćwiczenia 3,4,5.

UWAGA! Wszystkie prace , które wysyłacie /pliki/ podpisujemy imieniem i nazwiskiem i podajemy klasę!
 





informatyka
 Klasa VIII  

Tydzień : 11-15.05.2020
Temat: Wykresy w arkuszu.
Polecenie do wykonania:
Wejdź na stronę Link wykonaj samodzielnie ćwiczenie nr 1 i nr 2. Dla chętnych 3 i 4.
Uwaga w poprzedniej lekcji podano omyłkowo stronę, powinno być 117 !
 

..................................................................................................................................................

Klasa VII
Tydzień: 04-08.05.2020
Temat: Praca z dokumentem tekstowym cz.3.
Polecenie do wykonania:
Wykonaj pisemnie polecenia 3, 4 i 6 ze strony 182 swojego podręcznika.
UWAGA! Wszystkie prace , które wysyłacie /pliki/ podpisujemy imieniem i nazwiskiem i podajemy klasę!

Klasa VIII
Tydzień: 04-08.05.2020
Temat: Obliczenia w arkuszu.Cz3.
Polecenie do wykonania:
Proszę o wykonać polecenie 4 z podręcznika ze strony 172. To ćwiczenie to jednocześnie dobra rozgrzewka z matematyki przed egzaminami klas ósmych! Gotowe tabelki /screen/ należy jak najszybciej wysłać na mail do nauczyciela.

................................................................................................................................................

Klasa VII
Tydzień: 27-30.04.2020

Temat: Praca z dokumentem tekstowym cz.2.
Polecenie do wykonania:
Napisz w zeszycie, do czego służy przycisk w MS WORD Malarz formatów? Co to są znaki diakrytyczne , i jak je wpisujemy za pomocą klawiatury?
/podręcznik str. 179-180/
UWAGA! Wszystkie prace , które wysyłacie /pliki/ podpisujemy imieniem i nazwiskiem i podajemy klasę.

Klasa VIII A i VIII B
Tydzień: 27-30.04.2020

Temat: Obliczenia w arkuszu.

Polecenie do wykonania:

Przeczytaj uważnie temat str. 114 do 116. Przeanalizuj zawarte w nim instrukcje i przećwicz je.
Wykonaj polecenie 1 i 4 ze str. 116.
UWAGA! Wszystkie prace , które wysyłacie /pliki/ podpisujemy imieniem i nazwiskiem i podajemy klasę.


..................................................................................................................................................

Klasa VII
Tydzień: III 02- 08.04.2020

Temat: Tworzenie tabel i tabelek cz.2
Większość z Was wykonała prawidłowo tabelkę w postaci swojego planu lekcji. Czekam na zaległe prace, które jeszcze do mnie nie dotarły. Ostateczny termin dostarczenia wykonanych prac na skrzynkę mailową upływa w dn. 02.04.2020 r.
Wykonaj tym razem w zeszycie- tabelkę złożoną z 4 kolumn i 6 wierszy. Wypełnij ją wg wzoru , tak aby w każdym wierszu było po 6 państw z danego kontynentu. Możesz nie będzie potrzeby korzystać z Internetu..?  Pola wypełnij dowolny kolorem. Zrzut ekranowy z zeszytu , czyli Prtsc /screen/wysyłamy pod wskazany na stronie szkolnej adres mailowy.

Państwa świata
Afryka Azja Europa
Nigeria Iran Polska

Pozdrawiam
Piotr Wrona




Klasa VIII
Tydzień: III 02- 08.04.2020

Temat: Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego do kalkulacji wydatków
Podr. str. 132
Wykonaj ćwiczenie 1 -Kalkulujemy wydatki str. 133

Do wypełniania tabelka w arkuszu wg podanego wzoru: = 4/2 ……………….

l. p. Liczba I Liczba II Suma Różnica Iloczyn Iloraz
1. 4 2

2. 5 5
3. 6 3
4. 8 4
5. 10 2
suma

= 4+2/ wciśnij enter/ . wynik 6 wpisz do komórki

Gotowa tabelka powinna być wypełniona. Ostatni wiersz zacieniowany już wypełnij samodzielnie !
Nie używaj kalkulatora do obliczeń!
pozdrawiam
Piotr Wrona




.......................................................................................................................................................

Klasa VII

Temat: Tworzenie tabel i tabelek
Czy potrafisz samodzielnie wykonać w edytorze tekstu tabelę przedstawiającą na przykład plan lekcji? W dowolnym edytorze tekstu zbuduj tabelkę z własnym planem lekcji. Tabelka powinna być odpowiednio sformatowana.
Link
Tydzień: 26- 02.04.2020
Pozdrawiam i życzę powodzenia Piotr Wrona. Pracę /zrzut ekranowy/ printscreen wklejamy do dolnego dokumentu /notatnik/ i wysyłamy na mój adres: i

Pozdrawiam
Piotr Wrona

Klasa VIII

Proszę zapoznać się z wprowadzeniem do arkusza.

Podstawowy zakres teoretyczny
1. Excel umożliwia tworzenie dokumentów w postaci tabel, w których można umieszczać dane i zlecać programowi wykonanie skomplikowanych i żmudnych obliczeń.
2. Dane i wyniki można prezentować w postaci kolorowych wykresów.
3. Dokumentem programu Excel jest Arkusz.
4. Standardowo w dokumencie widoczne są trzy arkusze, które składają się na tzw. skoroszyt (ale arkuszy w skoroszycie może być od 1 do 255).
Budowa arkusza kalkulacyjnego.
5. Dokument tworzony za pomocą arkusza kalkulacyjnego ma postać tabeli składającej się z opisanych literami kolumn i numerowanych wierszy.
6. Miejsce przecięcia kolumny i wiersza (czyli pojedyncze pole tabeli) to komórka.
7. Każda komórka ma jednoznacznie określony adres. Jest to nazwa kolumny i numer wiersza, np.: A7, C12, BG32, H137.
8. Kilka komórek tworzy tzw. zakres. Adresy zakresów tworzy się oddzielając adresy skrajnych komórek znakiem ":".
9. Do komórki arkusza można wpisać: liczbę, datę, tekst (nawet wielozdaniowy), wzór w arkuszu nazywany formułą.
10. Formuły buduje się stosując standardowe zasady tworzenia wyrażeń matematycznych. W formułach nie używa się liczb, tylko adresów komórek.
11. Wpisywanie formuły do komórki należy poprzedzić znakiem"=", np.: =A2+B2; =(D7+E7)/F7; =C5/D5*M5.
12. Operatory: mnożenie - *
dzielenie -/
potęgowanie - ^
13. Najważniejszą własnością arkusza kalkulacyjnego jest automatyczne przeliczanie formuł po każdorazowej zmianie danych w komórkach do których się odwołują.

Przykłady: /pozostałe do samodzielnego wykonania/
=5^1+6/2 to 8 ponieważ 5 do potęgi 1 to 5 + 6 podzielić na 2 to 3, czyli 5+3=8
=5*2+2*0-4^2 to ……………………
= 5/5*1^5 to ……………………………..
A teraz odwrotnie: /zamień na zapis w Excelu/
8:2-5 2+1 razy 4 =
= ……………………………………………………………
Odpowiedzi , proszę wysyłać w notatniku na adres:




.....................................................................................................................................................

KLASA 7
1. Punktowanie i numerowanie
Link
KLASA 8
1. Elementy kodowania w programie JAVA i PYTHON / wykonanie samodzielnie wszystkich etapów , poziomów w programie Code Combat/.
Link